Ročník: 2021 / 2022
Třídní učitelka: Mgr. Jaroslava Vorlová Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Škola
- orientuji se ve své škole a pojmenuji prostory školy, dodržuji pravidla bezpečného chování ve škole.
září - opakování učiva 1. ročníku
říjen - listopad
- sčítám a odčítám do 20 s přechodem přes desítku
- dokážu používat závorky při sčítání a odčítání do 2é s přechodem přes desítku
- zapíšu a přečtu číslice v oboru do 100, vyhledám a zobrazím je na číselné ose do 100
- vyznačím ve dvociferném čísle řád jednotek a desítek.
- počítám po desítkách a po jednotkách do 100
- rozumím poojmům sčítanec, součet, menšenec, menšitel, rozdíl
- sčítám a odčítám desítky, sčítám a odčítám dvojciferná čísla s číslem jednociferným bez přechodu desítky
- seznamuji se s jednotkami délky, hmotnosti a objemu a prakticky je používám
- rozeznám a pojmenuji prostorové útvary - krychle, kvádr, koule, válec, kužel, jehlan
pracuji s pravítkem rozeznám a pojmenuji přímou, lomenou a křivou čáru
Jazyková výchova - opakování 1. ročník
- dokážu rozložit slovo na hlásky, rozliším zvukově i graficky všechna známá písmena ( velká, malá, tiskací, psací).
- doplním chybějící písmeno, slabiku do slova tak, aby slovo mělo svůj smysl, sestavím správné pořadí slov ve větě.
- píšu velké písmeno na začátku věty a ve vlastních jménech osob, píšu správné znaménko na konci věty.
Jazyková výchova - 2. ročník
- dokážu vyjmenovat písmena abecedy správně za sebou, seřadit slova podle začátečního písmene abecedy. Podle druhého a případně dalších písmen seřadím slova podle abecedy za sebou.
- přiřadím a rozliším slova stejného významu, opačného významu.
- vyhledám a jmenuji slovo citově zabarvené, rozlišuji nadřazenost a podřazenost slov.
- dokážu rozdělit slovo na konči řádku, označím přízvučnou slabiku ve slově.
- rozlišuji a vyslovuji správně krátké a dlouhé samohlásky.
Komunikační a slohová výchova
- naslouchám textu, rozumím mu, dokáži převyprávět děj příběhu a graficky ho doplnit
- podle situace volím vhodné oslovení a pozdrav, vyslechnu druhého, respektuji pravidla slušného chování.
- rozumím jednoduchým pokynům z různých oblastí života, např. v dopravě, knihovně, divadle.
Písemný projev
- píše správně tvary písmen, číslic, spojuje čitelně a správně písmena a slabiky
Literární výchova
- čte test se správnou výslovností a frázováním. Čte ve správném tempu s vhodnou melodií vět.
- dokážu vyjádřit pocity z přečteného textu, nakreslím děj příběhu, čtu nahlas i potichu.
- reprodukuji básně a obsahy textů, konkrétně vysvětlím literární pojmy - kniha čtenář, divadelní představení, loutkové divadlo, herec, režisér, verš, rým.
ZŠ Byšice se právem pyšní velmi bohatou a dlouholetou historií. Historie vzdělávání, vznik naší školy i současný život v obci k sobě neodmyslitelně patří.
Žáci, kteří se aktivně zapojují do vzdělávacích projektům, snadněji navazují přátelské kontakty jak se svými vrstevníky, tak i staršími spoluobčany.
S kvalifikovaným učitelským sborem klademe důraz na aktivity, které u žáků rozvíjí potřebné sociální, rozumové, emoční a pohybové dovednosti.
Komenského 200, 277 32 Byšice
dummy +420 315 696 219
sbor.: +420 315 602 024
dummy skola@zsbysice.cz