Ma, Přv 4. ročník Prosinec – Únor
Prosinec – Dokážu využívat při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání a násobení. Účelně propojuji písemné i pamětné počítání, provádím odhady a kontroluji výsledky početních operací. Zvládám bezpečně sčítání a odčítání víceciferných čísel.
Umím narýsovat kružnici s daným středem a poloměrem.
Leden – využívám úsudek při řešení jednoduchých slovních úloh a problémů. Zvládnu pamětné násobení a dělení jednociferným činitelem.
Rozpoznám a znázorním ve čtvercové síty jednoduché osově souměrné útvary, měřím správně vzdálenost, používám vhodné jednotky délky a převodní vztahy mezi nimi. Bezpečně zvládnu narýsovat úsečku, porovnávání úseček podle délky, graficky sčítat a odčítat úsečky, narýsovat střed úsečky a její osu.
Únor – Přirozená čísla do 1 000 000. Umím číst a zapisovat čísla v daném oboru, počítat po statisících, desetitisících a tisících. Umím používat rozvinutý zápis čísla v desítkové soustavě. Zvládnu porovnávání čísel na číselné ose a jejích úsecích.
Zvládnu narýsovat kolmici a rovnoběžky, rozeznám bezpečně tělesa. Zvládnu narýsovat trojúhelník, vypočítat jeho obvod.
Přírodověda
Prosinec – Vyjmenuji prvky neživé přírody, umím popsat život živočichů, kteří přezimují. Znám jejich podmínky života v zimním období.
Leden – Určím vlastnosti látek – dokáži změřit veličiny teplota, hmotnost, délka, objem, čas. Používám správná měřidla. Umím určit základní horniny a nerosty.
Únor – Umím vyjmenovat rostliny a živočichy, kteří se vyskytují v ekosystému pole. Znám jejich životní podmínky a význam pro přírodu.