Vize naší školy 2017

Kvalitní vzdělávání
pro úspěšnou budoucnost našich žáků

Kalendář událostí

červenec 2018
Po Út St Čt So Ne
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Aktuální události

02 čec 2018;
12:00AM
HLAVNÍ PRÁZDNINY
02 čec 2018;
12:00AM
HLAVNÍ PRÁZDNINY
02 čec 2018;
12:00AM
HLAVNÍ PRÁZDNINY

Školní projekty

PROJEKT - PŘÍBĚHY NAŠICH SOUSEDŮ

Od ledna 2017 do května 2017 probíhal v Byšicích projekt Příběhy našich sousedů. Díky podpoře obce Byšice se do projektu zapojilo osm žáků ze ZŠ Byšice pod vedením dvou pedagogů. V projektu byli nahráni dva pamětníci se vztahem k Byšicím. Zapojení ZŠ Byšice bylo dojednáno se zástupci obce Byšice a vedením ZŠ Byšice ještě před zahájením projektu. S tím, že v rámci tohoto běhu se uskuteční stejný projekt ve Mšeně.

ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA PROJEKTU

PROJEKT - PODPORA KVALITY ZŠ A MŠ BYŠICE - VÝZVA Č. 02_16_22

Název projektu CZ: Podpora rozvoje kvality ZŠ a MŠ Byšice

Název projektu EN: Support of the quality development of Pre-school and Primary School Byšice

Registrační číslo projektu dle MS2014+:  CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0003520

Název programu: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Číslo výzvy: 02_16_022

Název výzvy: Výzva č. 02_16_022 pro Podpora škol formou projektů

zjednodušeného vykazování - šablony pro MŠ a ZŠ pro méně rozvinutý region v prioritní ose 3 OP

Skutečné datum zahájení: 1.2.2017

Předpokládané datum ukončení: 31.1.2019

Předpokládaná doba trvání (v měsících): 24

Projekt podán dne 31.10.2016

Celkové způsobilé výdaje projektu: 966 763,00 Kč

Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí a žáků, usnadnění přechodu dětí z mateřské školy do základní školy, podpora extrakurikulárních aktivit, spolupráce s rodiči dětí a žáků.

 

Aktivity projektu:

Přehled zvolených šablon v MŠ:

I/2.2

Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 16 hodin

2

I/2.3

Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin (varianty: Čtenářská pregramotnost – zvoleno 3x, Matematická pregramotnost – zvoleno 3x, Inkluze-nezvoleno)

6

I/2.5

Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize

1

I/2.6

Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (pro MŠ)

6

I/3.3

Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ

3

Přehled zvolených šablon v ZŠ:

II/1.3

Školní psycholog – personální podpora ZŠ

24

II/2.2

Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 32 hodin varianty: Čtenářská gramotnost - zvoleno 2x, Matematická gramotnost - zvoleno 3x

5

II/3.3

Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem

3

PROJEKT - PŘÍRODNÍ ŠKOLNÍ ZAHRADA

CÍL PROJEKTU:

Cílem projektu „Přírodní školní zahrada“ bylo vytvoření příjemného prostředí, které bude sloužit mateřské škole k výchově a rozvoji dovedností dětí.

NÁKLADY PROJEKTU:

Škola na tento projekt získala dotaci z Programu 2017 z rozpočtu Středočeského kraje podle Programu 2017 na Environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu ve výši 430.000Kč.

Celkové náklady projektu byly 491.817Kč.

Na projektu se podílela obec Byšice 12% finanční spoluúčastí (z rozpočtu kapitoly školství).

ŠKOLNÍ ZÁHONKY – ENVIRONMENTÁLNÍ ČÁST ZAHRADY:

Na školních záhoncích děti získávají poznatky a dovednosti potřebné k vykonávání jednoduchých činností v péči o okolní prostředí. Učí se starat o rostliny, zacházet s jednoduchým zahradním náčiním a zároveň pozorovat životní cyklus rostlin v přírodě.  Hmyzí domeček slouží k pozorování života hmyzu a zároveň povede děti ke kladnému vztahu k přírodě.

PROSTOR PRO VÝUKU – VÝUKOVÁ ČÁST ZAHRADY:

Při venkovní výuce v altánu s lavicemi lze využít množství podnětů i různých přírodních materiálů. Dochází k rozvoji smyslového vnímání dětí, poslouchání zvuků v přírodě (i s pomocí velkého xylofonu) a rozvoji jemné motoriky. Důležitá je vlastní zkušenost a prožitek.  Altán slouží i jako prostor pro výstavku prací dětí nebo jako místo pro akce s rodiči (např. velikonoční dílny, dlabání dýní, podzimní tvoření). Kryté prostředí s posezením slouží i jako relaxační místo pro děti (možnost volného kreslení či pouze odpočinku) a  pro dopolední i odpolední svačinku.

ROZVOJ POHYBOVÝCH DOVEDNOSTÍ A OBRATNOSTI DĚTÍ – HRACÍ ČÁST ZAHRADY:

Herní prvky podporují  rozvoj pohybových dovedností a obratnosti dětí. K tomuto účelu slouží dřevěná kláda, lanové prvky, houpačky, branky s basketbalovým košem. Zvolený obnovitelný zdroj – dřevo, z kterého jsou herní prvky vyrobeny, je pro děti velmi příjemné na dotek.

Projekt „Přírodní školní zahrada“ byl realizován s finančním přispěním Středočeského kraje.

 

PROJEKT NAUČNÁ STEZKA BYŠICEMI

Vážení spoluobčané,

žáci 9. ročníku ZŠ a MŠ Byšice v hodinách přírodopisného semináře zpracovali koncept první naučné stezky v naší obci.

MAPA

Webové stránky projektu: http://naucna-stezka-bysice.webnode.cz/

Tato 8 kilometrů dlouhá stezka vás provede nejvýznamnějšími místy Byšic. Trasa je vhodná jak pro pěší vycházku, tak pro jízdu na kole.
Cestou potkáte 11 tabulí s informacemi, fotografiemi a QR kódy. QR kódy vám umožní načtení veškerých informací do chytrého telefonu nebo tabletu.

Více zde: https://naucna-stezka-bysice.webnode.cz/

Tato 8 kilometrů dlouhá stezka vás provede nejvýznamnějšími místy Byšic. Trasa je vhodná jak pro pěší vycházku, tak pro jízdu na kole. Cestou potkáte 11 tabulí s informacemi, fotografiemi a QR kódy. QR kódy vám umožní načtení veškerých informací do chytrého telefonu nebo tabletu.

Hlavním cílem je připomenout historický a současný vývoj našeho bydliště a vybudovat ideální prostředí pro volnočasové aktivity v přírodě. Dále také nabídnout široké veřejnosti informace o obci od historie po současnost, vyzdvihnout některá místa v obci. Přilákat obyvatele okolních obcí a zvýšit tím turistický ruch v obci.

Dalším cílem bylo  zapojit do této aktivity žáky 9. ročníku v předmětu přírodopisný seminář.

Touto cestou bych ráda poděkovala všem, kteří přispěli ke zdárnému naplnění tohoto projektu. Za ZŠ a MŠ Byšice Ing. Martina Hrabáková

Seznam tabulí:

  1. Mapa trasy
  2. Historie obce
  3. Historie školy
  4. Škola dnes
  5. Kostel svatého Jana Křtitele
  6. Židovský hřbitov
  7. Zámek
  8. Starý mlýn
  9. Mlýn Lejkov
  10. Čistírna odpadních vod
  11. Průmysl a služby v Byšicích

PROJEKT PODPORY ČTENÁŘSTVÍ A ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI

Celospolečenské úsilí o zvýšení čtenářské gramotnosti a vzrůst čtenářství se stále odráží i ve vzdělávacím procesu na ZŠ a MŠ Byšice. Jsou činěny následující kroky:

- ŠKOLNÍ KNIHOVNA - s pravidelnou výpůjční dobou. Zapůjčení knih bylo realizováno nejen ze školního fondu, ale též v rámci spolupráce s Městskou knihovnou Mělník z jejích fondů. Provoz zajišťuje Dagmar Lukáčová.

- LITERÁRNÍ ČAJOVNA www.ctenarstvibysice.estranky.cz :

Pohádkové ráno - úterý 7.00 - 7.45 Mgr. Miloslava Houšková

Čtenářský klub - čtvrtek 7.00 - 7.45 Mgr. Kristýna Jodlová

 

  1. - PRAVIDELNÝ NÁKUP KNIH ŠKOLOU A DOPLŇOVÁNÍ KNIŽNÍHO FONDU:pro možnost výpůjčky v čajovně či v knihovně a pro práci ve vyučovacích hodinách.
  2. - SPOLUPRÁCE s Albatros Media, a. s., Knižním klubem Mladé fronty.

- ORGANIZACE NOCI S ANDERSENEM

- ORGANIZACE BESED SE SPISOVATELI - ŠKOLNÍ ROK 2016/2017 SE SPISOVATELKOU Petrou Braunovou

PROJEKT ADOPCE NA DÁLKU

Dominic Odhiambo Ayiemba

  • Chlapec, kterého jsme se rozhodli adoptovat, se jmenuje Dominic Odhiambo Ayiemba. Označení v databázi Centra Dialog má 601883.
  • Dominic byl adoptován Centrem Dialog v roce 2009 a naší školou pak v roce 2011. Dnes navštěvuje 5. třídu ve škole Sangoro Primary School.  Žije ve městě Papondity ve státu Keňa a je mu v současnosti 13 let.
  • Dominic je sirotek, žije se svými prarodiči, kteří se o něj starají. Jejich situace je velice závažná, proto si nemůžou dovolit platit školní docházku a pomůcky potřebné k výuce. Pravidelná školní docházka by pro Dominica znamenala lepší vyhlídky do budoucího života.
  • Škola se zavázala přispět částkou 7200 Kč ročně na adopci. Školní rok v Keni je rozdělen  na tři semestry, mezi nimiž je vždy jeden měsíc prázdnin. První trimestr začíná v lednu, druhý v květnu a třetí v září.

Odkaz na stránky Dominica: http://www.centrumdialog.cz/adopce?dite=601883

Centrum Dialog organizující adopci na dálku

  • Občanské sdružení bylo založeno roku 1998.
  • V současné době působí samostatně a nezávisle. Hlavními cíli centra jsou především projekty rozvojové spolupráce, výchovy a ochrany lidských práv. Centrum Dialog sdružuje lidi nejrůznějších kultur, vyznání, původu a věkových kategorií, kteří si přejí vytvořit lidštější svět. Motivuje lidi přistupovat k řešení problémů aktivně a odnaučuje pouhému pasivnímu čekání na pomoc.
  • V roce 1999 se sdružení připojilo k mezinárodní Kampani lidské podpory.
  • Rozsah a oblasti jednotlivých projektů se neustále rozšiřují a obměňují,
    v závislosti na aktuálních společenských událostech a také na zájmu dobrovolníků, kteří aktivity organizují.
  • Centrum Dialog je postaveno především na dobrovolnické práci.
  • Centrum se snaží o to, aby děti v Africe měly přístup ke kvalitnímu vzdělání. Společně s dostupnou zdravotní péčí jsou to totiž dva hlavní pilíře, které dítěti umožňují postavit se na vlastní nohy a vytvořit lepší budoucnost sobě i své komunitě.

Historie

Projekty

Vize

Kontakty

Komenského 200, 277 32 Byšice

  • dummy +420 315 696 219

  • sbor.: +420 315 602 024

  • dummy skola@zsbysice.cz

Škola v projektech

Image

Search